martes, mayo 02, 2006

Palma: la ciutat dels cotxes

Un estudi elaborat per professorat de la Universitat de Navarra, apunta que el transport privat és el mitjà de transport més emprat al casc antic de les ciutats espanyoles. A més, ens revela que Palma és amb un 54.1% la ciutat on es fa un major ús del cotxe o la moto al cas antic.
Tot i que per aquestes terres ja estem acostumats i acostumades a n’això dels rècords en qüestió de cotxes, mobilitat i carreteres, no puc evitar sorprendre’m.
S'està contruïnt la que diuen és l'autopista més curta i costosa de tota Europa, a Balears la mitjana de cotxes per habitant es de mil per mil, superant de molt les mitjanes europea i de la resta de l’Estat que ronden els 450 cotxes per cada mil habitants... I sí sí, heu llegit bé, mil per mil, és a dir, que no hi ha suficients conductors o conductores per a la quantitat de cotxes que hi ha. Es pot dir, que l’infant que va néixer ahir a la nit, ja en té un...
A Balears, i especialment a Palma, es continua fomentant el transport privat en detriment del públic. L’única cosa que s’ha fet en matèria de mobilitat que no siguin carreteres, és un gran clot enmig del la ciutat, destrossant per quarta, cinquena vegada? el Parc de ses Estacions, però això sí, tindrem un Metro que anirà del centre a la universitat passant pel Polígon i les vies del tren soterrades. El problema és que, una vegada tapat el clot, enlloc de fer una bona zona verda, o si no queda més remei un altre depriment “Parc de ses Estacions”, ens claven quatre carrils pels cotxes d’entrada al centre de Palma, i quatre caminois enjardinats.
Una altra gran infrastructura que serveix al Partit Popular per fer populisme i desmemoriar a la ciutadania sobre un projecte que l’executiu del Pacte de Progrés tenia a punt d’adjudicar, i que amb les variacions que en fa l’actual Govern, com el soterrament al Polígon de Son Castelló, només suposa un sobrecost innecessari.
I mentre tot això succeeix, el transport públic segueix essent ineficient i anar amb bicicleta per Palma un suïcidi.